Dla wielu osób kwestia płaskiego brzucha jest bardzo chodliwym tematem. Osoba, która staje przed lustrem i stwierdza, że wreszcie czas najwyższy jest coś ze sobą zrobić najczęściej odpala komputer, wpisuje w Google „Jak schudnąć z brzucha”, „Jak mieć płaski brzuch”, „Jak schudnąć z brzucha”. Wtedy najczęściej wyskakuje kilkanaście wyników, które oferują niby to świetne rozwiązania, jednak najczęściej polegają one na jedzeniu 1000 kcal dziennie, albo robieniu ćwiczeń na płaski brzuch. Prawda jest jednak całkowicie inne, ponieważ nie ma czegoś takiego jak ćwiczenia na płaski brzuch, a co najwyżej są ćwiczenia na mięśnie brzucha. Co to oznacza? A no tyle, że gdy decydujecie się robić tysiąc brzuszków dziennie to nie będziecie mieć płaskiego brzucha, a jedynie wyćwiczycie sobie mięśnie. Oczywiście dobrze wyćwiczone mięśnie brzucha są pożądane, jednak prawda jest taka, że mięśnie brzucha ćwiczy się w wielu sytuacjach, gdy nawet się zasadniczo tego nie chce robić. Idealnym przykładem jest tutaj chociażby robienie przysiadów, albo martwego ciągu, ponieważ są to ćwiczenia, które również angażują mięśnie brzucha. Dobra, dobra… Opowiadam o tych mięśniach brzucha, ale nadal nie odpowiedziałem na pytanie jak mieć płaski brzuch? Stosunkowo jest to prosta rzecz, ale trzeba wykazać się sporym samozaparciem.

Co zrobić, żeby mieć płaski brzuch?

Aby osiągnąć płaski i estetyczny brzuch potrzebne są do tego dwa czynniki, czyli:

  • Dieta
  • Aktywność fizyczna

Można osiągnąć płaski brzuch poprzez samą dietę, jednakże nie będzie to wyglądało zbyt atrakcyjnie, ponieważ tylko się odchudzając pozbędziecie się również mięśni, jeśli jednak zależy Wam na tym, żeby mieć dobrze wyglądającą sylwetkę to musicie w tej sytuacji postawić spory nacisk również na aktywność fizyczną, chyba że Waszym ideałem estetyki jest wychudzona sylwetka, jednak według mnie sylwetka typowej modelki, która jest bardzo wychudzona nie wygląda zbyt pociągająco. A jeżeli chodzi o facetów to raczej żaden nie chciałby być wychudzony, większość zdecydowanie woli mieć umięśnioną i estetyczną sylwetkę.

Jak powinna wyglądać dieta na płaski brzuch?

Podstawą diety na płaski brzuch jest przede wszystkim deficyt kaloryczny, który musicie mieć w swojej diecie. Pamiętajcie, że deficyt kaloryczny nie powinien być większy niż 300 kcal. Jeżeli Wasze zapotrzebowanie wynosi przykładowo 2500 kcal to powinniście jeść 2200 kcal, żeby schudnąć. Kolejnym czynnikiem, na który Warto zwrócić uwagę to fakt, żeby pić dużo wody. Jest to jeden z podstawowych błędów osób, które się odchudzają. Pamiętajcie, że woda jest niezbędna do tego, aby w organizmie prawidłowo były przeprowadzane procesy przemiany materii. Bez wody nie ma możliwości, aby usunąć końcowe produkty przemiany materii. Odchudzanie bez wody nie zaistnieje, pamiętajcie o tym. Im więcej wody tym lepiej, ja sam polecam picie około 3 litrów dziennie. Oczywiście odchudzanie to również procesy hormonalne oraz wiele innych czynników, które występują w organizmie, jednak prawda jest taka, że jest to dosyć rozległy temat, który zapewne zostanie poruszony w innym wpisie.

Jak powinny wyglądać ćwiczenia na płaski brzuch?

Ćwiczenia na płaski brzuch to w zasadzie może być cokolwiek. Ja ze swojej strony proponowałbym postawienie nacisku na trening siłowy, połączony z treningiem interwałowym. Możecie oczywiście to w miarę dowolnie modyfikować. Osobiście uważam, że HIIT – High Intensity Interval Training w połączeniu z treningiem siłowym to najlepszy wybór dla każdej osoby, która chce się odchudzać. Wszystkim kobietom chciałbym tutaj powiedzieć, że nie ma co się bać trenować siłowo, ponieważ wielu mężczyzn ma problemy ze zbudowaniem masy mięśniowej, a co dopiero kobiety. Żeby zbudować masę mięśniową potrzeba sporej nadwyżki kalorycznej, dlatego redukując tkankę tłuszczową nie macie się o co obawiać.