Dieta orientalna to idealna opcja dla miłośników przysmaków i produktów charakterystycznych dla dalekiego wschodu. Pomaga nie tylko stracić zbędne kilogramy, ale też utrzymać naturalną równowagę organizmu. Stosując dietę orientalną zyskamy uczucie lekkości i stabilności. Spowodowane jest to tym, iż tak jak większość zwyczajów dalekiego wschodu, genezą diety orientalnej jest filozofia. Po pewnym czasie stosowania dieta staje się częścią naszego życia i codziennym sposobem odżywiania.

Dieta orientalna ma również duży wpływ na nasze zdrowie. Osoby stosujące dietę mają duże szanse na uchronienie się przed chorobami XXI wieku. Poza tym, orientalny sposób odżywiania się ma wpływ na nasze samopoczucie. Równowaga organizmu sprawia, że nasze samopoczucie jest lepsze.
Przejdźmy do zasad naszej nowej diety. Nie jest to określony jadłospis nakazujący spożywanie określonych posiłków o określonych porach. Tak jak w większości diet najważniejsza jest zasada nie łączenia danych grup produktów. Nie możemy łączyć białek i węglowodanów. Białka i węglowodany możemy spożywać z innymi grupami, które twórcy diety nazywają neutralnymi. Są nimi owoce i warzywa. Białka najlepiej spożywać na śniadanie, posiłek wieczorny natomiast powinien być lekki. Ważne jest aby jeść niewielkie porcje posiłków, ale często. Pomiędzy trzema głównymi posiłkami powinniśmy spożyć drugie śniadanie i podwieczorek.

Dieta orientalna opiera się przede wszystkim na spożyciu egzotycznych produktów z dalekiego wschodu. Może być to problemem, ponieważ nie w każdym sklepie możemy się zaopatrzyć w kiełki, produkty sojowe, olej sezamowy czy grzyby chińskie(mun). Przed rozpoczęciem diety trzeba znaleźć odpowiednie miejsce, gdzie można zakupić wymienione produkty. Powinny być one częścią większości dań spożywanych w ciągu dnia, ponieważ od tego zależy nasze samopoczucie i wewnętrzna równowaga. Zdrowa żywność orientalna od dawna słynie ze swojego niepowtarzalnego smaku i magicznego działania.

Stosując dietę orientalną można stracić ok. 3 kilogramów tygodniowo w prosty sposób – bez stresu i liczenia spożytych kalorii.