Często osoby odchudzające się popełniają błąd i zupełnie eliminują chleby, makarony, ryże ze swojej diety. Tymczasem te produkty także są niezbędne w diecie, nawet diecie odchudzającej. Nie trzeba więc ich sobie odmawiać. Wystarczy zastąpić je ich zdrowszymi odpowiednikami i jeść umiarkowane porcje – z pewnością nie przyczyni się to do zwiększenia masy, a usatysfakcjonuje podniebienie odchudzającego się. Zobacz na stronie odchudzanie Kraków i przeczytaj dalszą część artykułu.

Należy wykluczyć z jadłospisu białe pieczywo, ponieważ jest ona kaloryczne, zawiera konserwanty, a to z marketu to nic innego jak produkt powstały z mrożonego ciasta. Na drugi dzień będzie gumowaty i nie do zjedzenia. Lepiej wybrać droższe, ale bardziej pożywne pieczywo razowe lub na zakwasie. Ideałem byłoby własnoręczne pieczenie chleba – wtedy jest pewność, że produkt jest zdrowy, wartościowy i bez konserwantów.

Nie każdy ma na tyle czasu i chęci, choć warto podkreślić, że chleb domowej roboty znacznie dłużej zachowuje świeżość niż kupny ze sklepu – nie trzeba więc codziennie wygniatać kolejnego chleba. Gdy uda się już na stałe zamienić białe bułeczki, chałki, słodkie croissanty na razowe pieczywo, graham lub chleb na zakwasie pora na wyeliminowanie z diety białego makaronu. W tym przypadku producenci do dyspozycji zostawili zdrowszą wersję produktu – makaron razowy. Nie jest wcale dużo droższy od tradycyjnego, a jest zdrowszy i zawiera składniki odżywcze, których pozbawiony jest zwykły makaron z białej, oczyszczonej mąki. Należy jednak pamiętać, że nawet razowy makaron z dużą ilością ciężkostrawnego, kalorycznego sosu nie będzie zdrowy. Zamiast takiego sosu, lepiej wybrać oliwę świeże pomidory, bazylię – są zdrowsze i mniej kaloryczne.

Wybierając ryż, zdecydujmy się na ryż brązowy zamiast białego. Zawiera więcej składników odżywczych i jest dużo bardziej zdrowy niż tradycyjny, biały ryż.