Oto lista pięciu niezastąpionych kompanów waszych treningów:

1. Pas neoprenowy – katalizator odchudzania

Dzięki specyficznym właściwościom, pas neoprenowy polecamy podczas odchudzania zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Zasada działania jest bardzo prosta – pas miejscowo zwiększa temperaturę ciała, przyspieszając w ten sposób spalanie tkanki tłuszczowej i metabolizm.

Pas neoprenowy warto stosować w trakcie codziennych czynności oraz treningów. To doskonały gadżet dla osób którym zależy na miejscowym przyspieszeniu spalania tkanki tłuszczowej. Dodatkowo spełnia funkcję miękkiego stabilizatora części lędźwiowej kręgosłupa, co jest istotne dla osób borykających się z bólami tej części ciała.

2. Skakanka

Kawałek sznurka z uchwytami, a daje tyle satysfakcji! Skakankę dostaniesz w każdym sklepie sportowym lub nawet takim z zabawkami. To popularny gadżet, przydatny nie tylko podczas zabawy. Dzięki ogromnym możliwościom, jakie daje skakanka, jest to jeden z najlepszych i najtańszych produktów na odchudzanie.

Dzięki niewielkim rozmiarom, skakanka mieści się do torebki i możesz ją zabrać, gdzie tylko chcesz. Wybierasz się na spacer? Wyjeżdżasz na weekend? Masz chwilę czasu dla siebie? Wyciągnij ją. Na ćwiczenia warto przeznaczyć godzinę dziennie, ale nawet kilkuminutowa zabawa pozwoli Ci spalić trochę kalorii. Aeroby ze skakanką to typowy trening tlenowy, o którym pisaliśmy już wcześniej.

3. Gumy i taśmy do ćwiczeń

Kolejnym tanim gadżetem o szerokim spektrum zastosowania są gumy i taśmy treningowe. W sklepach można spotkać zarówno pojedyncze gumy, jak i całe zestawy o różnej sile naciągu.

Zasada korzystania jest bardzo prosta – ćwiczysz, rozciągając taśmę. Siła, jaką musisz włożyć w pojedynczy ruch, zależy od rodzaju gumy. Rozciągając ją rękami, wzmacniasz mięśnie ramion i grzbietu. Zaczepiając jedna stronę o stopę, a drugą trzymając w ręce, trenujesz biceps. Z kolei zakładając obie końcówki na łydki i robiąc nogami wymachy na boki lub do przodu, możesz wymodelować swoje mięśnie lepiej niż podczas innych ćwiczeń.

4. Hantelki

Małe hantle o wadze 0,5 kg – 2 kg to również niedrogie, a bardzo funkcjonalne akcesoria wspomagające odchudzanie i modelowanie ramion. Ćwiczenia z niewielkimi ciężarami korzystnie wpływają na proces spalania tkanki tłuszczowej oraz przychodzą z pomocą tam gdzie ciężar samych rąk już nie wystarcza.

Hantle można wykorzystać na wiele sposobów, chociażby podczas treningu fitness, jako dodatkowe obciążenie dla rąk, co korzystnie wpłynie na rozwój górnych partii mięśni – barków, ramion, bicepsów, tricepsów i przedramion. Dlatego polecamy wybrać się do sklepu sportowego i zaopatrzyć się w parę niewielkich ciężarków.

5. Piłka gimnastyczna

Ostatnim gadżetem, chociaż zdecydowanie naszym ulubionym, jest piłka gimnastyczna. Niedroga i dostępna w każdym sklepie sportowym. Trening na piłce daje bardzo dużo możliwości i jest doskonały zarówno dla osób borykających się z problemami kręgosłupa, jak i sportowców którzy chcą wzmocnić mięśnie głębokie ciała i uodpornić się na kontuzje.

Zalety ćwiczeń na piłce:

  •  Ćwiczysz na niestabilnym podłożu więc nie tylko poprawiasz swoją równowagę, ale również wzmacniasz mięśnie stabilizujące Twoje stawy.
  •  Angażujesz mięśnie głębokie tułowia – jest to najważniejsza grupa mięśni, to od nich zależy wygląd, siła i koordynacja całego Twojego ciała. To w głównej mierze mięśnie głębokie są odpowiedzialne za płaski, wymodelowany brzuch – a przecież to jest najczęściej pożądany efekt odchudzania.
  •  Odpowiednie zestawy ćwiczeń na piłce angażują 100% mięśni Twojego ciała!
  •  Dzięki takim treningom osiągasz postępy szybciej w każdej innej dyscyplinie, ponieważ poprawiasz koordynację, równowagę oraz odporność na urazy.

Jeśli pierwsze kroki treningowe masz już za sobą, to niewykluczone że przyszedł czas na zakup dodatkowego sprzętu i urozmaicenie swojej przygody ze sportem. Pamiętaj tylko że najważniejszy jest sam ruch i jego systematyczność, po dodatkowe akcesoria sięgaj dopiero wtedy, kiedy wiesz że regularny wysiłek stał się już Twoim nawykiem.